1. april :-D

Hvor er det skønt at have en dag hvor man MÅ lyve, skønt mange af os gør det året rundt. Dog er den løgn man opfinder 1. april noget særligt–den giver grobund til en masse inspirerende tanker om hvordan tingene kunne hænge sammen. Derudover giver den anledning til et godt grin sammen.

Ingen tvivl om at et godt grin er livsforlængende, det afstresser kroppen, sænker hjerterytmen, trimmer mavemusklerne, får problemer til at virke mindre og er et værn mod alskens sygdomme. Gode grin er en menneskeret, og burde nærmest fås på recept.

Det gode grin er ægte

Dog mener jeg ikke det er selve latteren alene der giver den gode virkning. Nu har jeg aldrig prøvet lattergas, men jeg har været til latteraftner hvor der blev ”trænet” i at åbne op for latteren – devisen kørte efter ”make it til you fake it” og vi skulle lave en masse latterlige aktiviteter der skulle fremprovokere grinet – og selv om jeg grinede en masse, syntes jeg ikke det var særligt sjovt. Det var en særlig kunstig situation, humoren var ikke ”my cup of tea”, og jeg følte mig presset til at grine.

Jeg vil påstå at det bedste grin er den spontane latter, når man bliver uventet overrasket og gerne sammen med gode venner. Ægte grin i fællesskab giver en særlig dimension af samhørighed og tilknytning.

Jeg får tit mit daglige dose grin af at hænge på Youtube, det er ret afhængighedsskabende. En der får mig til at grine er standup’eren Eddie Izzard: http://www.youtube.com/watch?v=7jSE3JANx14

About Nina

Jeg skriver fuldstændig uperfekt om snarveje og vildfarelser til det gode liv. Uddannet cand.alt. i læring og forandringsprocesser og proffessionsbachelor i ernæring, sundhed og ekspert på mindre og mindre. Vis alle indlæg af Nina

Skriv et svar

