Smoothie der får dig til at pisse rødt

Drop træningen, se fjernsyn og drik rødbede-juice i stedet for… Når man bare drikker et glas rødbede-juice, så behøver man ikke dyrke motion skriver BT og henviser til en amerikansk undersøgelse. Hele 16 % bedre udholdenhed i rødbede-juice-testen, i forhold til kontroltesten med solbærsaft. Årsagen til den forbedrende effekt handler om en forbedret iltoptagelse pga. af røbedens høje inhold af nitrat.

Nu har jeg ikke læst selve undersøgelsen – men noget kan tyde på at journalisten har en lidt god fantasi: at man ikke behøver at træne, siger undersøgelsen ikke så meget om. Og måske, er det bare en rigtig dårlig idé,  at drikke solbærsaft før træning .  Læs “sensationsartiklen” her: Rødbeder styrker konditionen.

Men jeg vil alligevel hylde rødbeden for dens lækre farve og smag, og så må en forbedret kondi være en positiv bieffekt. Jeg har ingen juicepresser – så jeg smider det hele i blenderen, for så er der ingen mavevenlige kostfibre der går til spilde:

Smoothie der får dig til at pisse rødt:

1 rødbede
1 banan
1 daddel
1/2 avocado
2 dl ris- eller nøddemælk (almindelig ko-mælk går sikkert også an)
lidt vaniljepulver

evt. en håndfuld persille  og/eller frisk mynte og/eller ingefær (booster immunsystemet)

About Nina

Jeg skriver fuldstændig uperfekt om snarveje og vildfarelser til det gode liv. Uddannet cand.alt. i læring og forandringsprocesser og proffessionsbachelor i ernæring, sundhed og ekspert på mindre og mindre. Vis alle indlæg af Nina

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: